O PROJEKTU VÝTAHY SERVER

Již 22 let na internetu!

VÝTAHY SERVER - český národní informační server pro obor výtahy a zdvihací zařízení

se komplexně zabývá oborem výtahy a zdvihací zařízení. Snadné vyhledáváníní požadavků na výtahy, dodavatelů, servisních firem, možnost zadání výběrového řízení, bezplatná inzerce, oborové veřejné fórum a technické informace. "O výtazích od A do Z...".     Více...
 

Hlavní menu VÝTAHY SERVERU


Inzerce/Nabídka - posl. příspěvky

25.08.2022 | Dimitrios Ploumpis
Nabízím 3ks aktivního chlazení pro hydraulické agregáty. Cena dohodou. Zdenek Benes 607556969
23.08.2022 | Ivan Janiš
Prodám ovládací jednotku BETACONTROL VTA971/V2 použitá, včetně manuálu, plně funkční. Nejvyšší nabídce.
31.05.2022 | Karel Štekl
Dobrý den, byl by zájem o použité díly Schindler z přestrojených výtahů? Jedná se o tabla, ovladače, menič apod. Více foto emailem. Ceny dohodou.
23.03.2022 | Vladimír Labuda
SVJ v Praze Nuslích prodá funkční díly k osobnímu trakčnímu výtahu bez strojovny Schindler3300: řídící jednotku, kabinový ovládací panel, ovládací panely nástupišť, zámek ovládání kabinového panelu a další drobnosti.
04.03.2022 | Martin Šotka
Nákladní výtah Transporta = 25.000,-Kč Prodám funkční repasovaný řetězový elektrický kompletní - nákladní výtah Transporta. 2 stanice možno upravit na původní 3. ( dvoje dvoukřídlé dveře 1080mm ). Rozměr kabiny ( š*h*v ) 1080*1220*2000mm. Výtah je demontovaný připravený k odvozu. Poradím techniky pro zprovoznění výtahu. mob - 736 481 481
přejít na Inzerce/Nabídka »

Inzerce/Zaměstnání - ps. příspěvky

03.10.2022 | Jakub Grünbaum
Dobrý den, pro pražskou pobočku firmy Nolwation s.r.o. (výrobce montovaných kcí) hledáme projektanta/ty OCK. Externí spolupráce na vytvoření 2D projektu (AutoCad) + zaměření prostoru pro budoucí šachty. Dále hledáme projektanta 3D zpracování (např. Solid Works) jako výstup pro...
29.09.2022 | Hana Kašparová
Společnost BREMA, spol. s r.o., se sídlem Modletice 127, 251 01 Říčany, hledá KONSTRUKTÉRA VÝTAHOVÝCH SYSTÉMŮ. Požadujeme : - SŠ/VŠ vzdělání technického zaměření, aktivní znalost práce s 3D CAD programem (SolidWorks) a 2D (AutoCAD) - znalost problematiky konstrukce ve strojírenst...
15.09.2022 | Pavlína Langerová
Společnost MP LIFTS s.r.o. hledá kolegu do týmu v Brně - projektový manažer nových montáží. Nástup možný ihned, plat podle zkušeností 38 - 42 hrubá mzda, auto, notebook, 25 dní volna, penzijní připojištění, stravenky a další benefity. Jsme bezva tým a pokud jsi komunikativní, máš...
09.09.2022 | LIFTMONT CZ s.r.o.
Sháníme montéry OSVČ na montáže výtahů od 15.10.2022, Lokalita okolí Přerova, Břeclav, Olomouc....
09.06.2022 | M. Š.
Hledám práci servisního /revizního/ technika výtahů + běžné servisní úkony na výtazích... Osvědčení OP+ OZ platné do roku 2027... Praxe 27 let se servisem zdvihacích zařízení... Po úrazu dolní končetiny nejsem schopen vykonávat fyzicky náročné servisní úkony a pohotovost /vypr...
přejít na Inzerce/Zaměstnání »

Fórum - poslední příspěvky

14.09.2022 | VÝTAHY SERVER
PRO: Pavel Štěpánek | Rozumíme vašemu dotazu, ale pravděpodobně se jedná o nepochopení vlivu norem na výtah. Pokusíme se to trochu objasnit a pomůžeme si přirovnáním vámi uvedeného 40-ti letého výtahu ke stejně starému výtahu. Nebude to přesné srovnání protože provoz automobilů je v ČR řesen zákony (které přikazují) a provoz výtahu jen normami (které pouze doporučují), ale pro náš účel to myslíme postačí: Před 40-ti lety byl vyroben automobil, který musel splňovat nějaká pravidla (nazvěme je třeba A). Jelikož je splnil, dostal povolení k provozu a Vy jste si ho zakoupil. Při STK Vám i nyní po 40-ti letech budou automobil kontrolovat pouze dle pravidel A. Dobrým příkladem může být třeba airbag nebo bezpečnostní pásy. Tyto položky jsou pro novější automobily povinné a po odstranění by STK neprošly, ale pokud je Váš automobil neměl z výroby, STK bez problémů projde. Do hry ale dále vstupují pravidla B, tedy bezpečnost. Na STK budou u Vašeho automobilu samozřejmě kontrolovat vůle v řízení, brzdy, tlumiče atd. Pokud STK neprojdete, můžou za to zkrátka pravidla B, nikoliv A. Pokud se vrátíme zpět k výtahům, obrovským problémem je, že zatímco 40 let staré automobily na silnici vidíte jen zřídka (a KAŽDÝ chápe proč je jejich majitelé vyměnily za nové), 40 let staré výtahy jsou stále v plném každodením provozu (a NIKDO nechápe proč by měly být nahrazeny novými). Přitom se v obou případech jedná o stroje, které vozí lidi a byly zkonstruovány jen na určitou životnost. Do hry proto vstupují pravidla C, které majitelům výtahů doporučují jak postupovat aby byl jejich výtah i nadále schopen každodenního bezpečného provozu. Splnění těchto pravidel může majitel zajistit modernizací (ve světě aut renovací) nebo výměnou za nový výtah. Připomínáme však ještě jednou - jedná se o doporučení. Zpět k Vašemu dotazu: Váš výtah splnil pravidla A při zahájení provozu a žádné nové verze těchto pravidel na to nemají vliv. Pravidla B (bezpečnost) musí být plněny vždy, jinak výtah bude papírově odstaven (majitel to však nemusí respektovat). Nerespektováním pravidel B a C se majitel výtahu vystavuje rizikům uvedeným v našem minulém příspěvku. Určitě se nejedná o nejlepší vysvětlení této problematiky, ale snad jsme Vám pomohli.
13.09.2022 | Pavel Štěpánek
Dobrý den. Děkuji za obšírné vysvětlení k zastavení/ nezestavení provozu výtahu. Možná jsem dotaz položil nepřesně. Merit dotazu je, zda výtah, který byl například stavěn před 40 lety a je do dnešní doby udržován odbornou servisní firmou tak, aby stále splňoval tehdejší normy, zda může nastat situace, že díky novým normám, kterým výtah "nemůže z principu konstrukce vyhovět " , být jeho provoz zastaven. Vím, že například výtah typu páternoater funguje na jednom ministerstu....přičemž tyto výtahy se běžně instalovaly v 70 letch.
12.09.2022 | VÝTAHY SERVER
PRO: Pavel Štěpánek | Reálně odstavit výtah může pouze jeho majitel. Vše ostatní má, velmi zjednodušeně, tento postup: Pokud majitel chce zajistit, aby jeho výtah byl pro jeho uživatele bezpečný, měl by se řídit platnými normami a na jeho servis si smluvně zajistit odbornou firmu. Tato odborná firma mu pak pravidelně předává dostatek podkladů pro jeho rozhodování "co s výtahem". Pokud však majitel svou nečinností dopustí aby se jeho výtah stal nebezpečným, může mu jím objednaná odborná firma výtah zastavit - papírově i reálně. Jako jeho majiteli mu však samozřejmě nic nebrání takto nebezpečný výtah opět spustit (tedy neodstavit) a přestat se řídit platnými normami. V takovém případě se však majitel vystavuje riziku, že jeho výtah některému z jeho uživatelů způsobí poškození věci, zranění či smrt. Plná odpovědnost za tyto následky a jeho rozhodnutí nedodržovat platné normy tak zůstane pouze na jeho straně. Následný soud pak bude samozřejmě kontrolovat zda mohl této události předejít - tedy zda dodržoval alespoň platné normy.
10.09.2022 | Pavel Štěpánek
Dobrý den. Kdy může dojít k nařízení zastavit provoz osobního výtahu v bytovém domě ? Normy se mění, jsou neustále přísnější, přitom výtahy z let 1980-2000 jezdí stále, aniž v mnohém vyhovují novým normám. Děkuji předem za odpověď. P. Štěpánek
07.12.2021 | Jan Studený
Dobrý den, najdu zde někoho, kdo by mi byl ochoten předat vědomosti ohledně výtahu Transporta GNV 500 (350) z roku 1971? Vlastním ho, mám ho rád a snažím se o něj starat. Uvítal bych také náhradní díly, kdyby někdo měl. Předání vědomostí ani díly samozřejmě nechci zadarmo. Děkuji. JanS
přejít na Fórum »

Výtahy server doporučuje členy serveru