Stavba výtahů v hlavním nádraží v Ostravě vázne

Bezmála rok. Takový je aktuální časový odhad, jak dlouho od započetí prací nakonec bude trvat výstavba dvou výtahů na hlavním nádraží. Hotovy mají být v červnu tohoto roku.
 


Celá situace připomíná Kocourkov. O výstavbě výtahů v nádražní budově se dlouho jen hovořilo. Konkrétně nejméně od léta 2015 s tím, že za rok zde bude stát šest výtahů umožňujících bezbariérový přístup k nadchodům. V létě 2016 se ale teprve začalo konat.

Od srpna se část budovy před eskalátory oděla do červeného pláště a výstavba začala. Avšak jen dvou výtahů (jednoho z 1. do 2. podlaží a dalšího z 2. do 3. podlaží). Zda došly peníze, není známo.

Práce měly být ukončeny na začátku tohoto roku a lidé se výtahy měli svézt ještě v únoru. Ten ale končí, a plachta nemizí. Kde je tedy problém?

„Především v souvislosti s odkrytím konstrukcí nastaly neočekávané a neplánované dodatečné práce. Proto jsme zhotoviteli prodloužili lhůtu na dokončení o čtyři měsíce. Zahájení provozu předpokládáme letos v červnu," uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), pod niž nádraží po převodu spadá, Kateřina Šubová.

JAKO TELENOVELA

Město je rádo, že u SŽDC dokázalo vyjednat alespoň toto „vylepšení" nádraží, které jsme zařadili do seriálu Ostudy Ostravy, nicméně na věc má poněkud odlišný názor.

„Nenápadně to připomíná mexickou telenovelu, zpoždění mě ale nepřekvapuje. Co se týká tempa stavebních prací, skupina želv by to zvládla rychleji. Nedokážu posoudit, jestli je tam skutečně nějaký problém, možná ano, ale nádraží využívám i dvakrát týdně, a většinou jsem tam nikoho pracovat neviděl," řekl ostravský radní pro dopravu Lukáš Semerák.

Lidé jeho slova potvrzují. „Strašně jim to trvá, ale čemu se divit, když je jich tu jak do mariáše," říká pracovnice, která má na stavbu ze své provozovny dobrý výhled, a téma dále rozebírá se zákazníkem.

A CO DÁL?

S tím, že by výstavbou výtahů modernizace skončila, se město nechce smířit. „Pak teprve začneme působit na vedení SŽDC. Musíme budovu co nejvíce zmodernizovat. Minimálně chceme, aby eskalátory jezdily ještě o patro výše k trafice. I to může být spolu s výtahy nezanedbatelné plus," dodal ostravský radní pro dopravu Lukáš Semerák.

Zda představy padnou na úrodou půdu, se teprve uvidí. SŽDC totiž už několikrát avizovalo, že žádné větší úpravy v samotné budově neplánuje.

Letos chce však ještě za dva a půl milionu korun opravit podlahy, podhledy a rozvody sítí v provozních prostorách, kde pracují drážní zaměstnanci, a výhledově postavit další čtyři výtahy přímo na nástupiště (po dvou na každé straně). Všech šest výtahů vyjde na dvacet milionů korun.



Sdílejte článek:



Váš názor na článek (vstup do sekce VĚŘEJNÉ FÓRUM)





Autor: Petr Jiříček | Foto: Lukáš Kaboň
Zdroj: denik.cz | 28.2.2017