Příspěvky do Veřejného fóra 2015


16.11.2015 08:34 - jan petrásek
Výtahová strojovna je součástí domu. Klíče má jak výtahář, tak k tomu určený člověk v domě. Aspon u mě v rajonu to tak funguje

09.11.2015 11:52 - Kasík
Pane Skořepo, pokud se na celou věc podíváte očima servisní firmy tak Vám to bude jasné ihned. Požadujete po ní smluvně aby zodpovídala za výtah a lidi v něm jedoucí a tak je vcelku logické, že si po strojovně nenechají chodit nějaké cizí lidi. Myslím ale, že pro Vás mám řešení - my jsme jednomu zákazníkovi navrhli, že pokud si zajistí krabičku se sklem na rozbití (takové ty jak pod nimi bývá schovaně tlačítko poplachu) umístíme do něj klíč a zapečetíme nebo zamkneme. Budete mít klíč v domě a řešení zodpovědnosti u případné havárie výtahu bude transparentní. a) Nevstoupili jste - servisní firma x b) Ve strojovně byla neautorizovaná osoba - Vy. Zvažte si sám případná rizika, ale jinak to asi opravdu nepůjde.

05.11.2015 18:15 - Zdenek Skořepa
Pročítal jsem články, ale všude je, že klíč musí být v budově (domovník,osoby určeny a proškoleny), ale uvnitř se nachází hasicí přístroj, čímž se provádí revize hasicího přístroje 1x za rok, tak že mi bylo sděleno, že musím zavolat na výtahovou firmu, která spravuje výtach a že nám přijde otevřít. Tak, že jako pracovník BOZP a PO, musím zkotrolovat revizi, Jestli mám přístup, a pak kde se nachází kniha kontrol výtahu. Pročítal jsem články avolal i na výtaháře, ale prostě mají klíč jen oni ale majitel objektu nemá, prý ho nedostane. Provád tuto činnost firma dle zákona, ČSN, vyhlášky, že nedává klíč majiteli objektu od strojovny výtahu. Děkuji Zdenek Skořepa

05.11.2015 17:49 - Zdenek Skořepa
Mám jeden dotaz a to se týká strojovny výtahu, jedná se o to, že výtaháři, nechtějí dát klíče majiteli objektu a když se prý něco stane, tak máme zavolat službu. Myslím si že majitel by měl mít i klíče od strojvny, protože to je jeho majetkem. Jak pak to je a podle čeho se tak udává, nebo podle jakého zákona avyhlášky děkuji a s pozdravem Zdenek Skořepa

09.10.2015 15:08 - Pavel Řežábek (osoba)
Prosím o orientační cenu novostavby proskleného výtahu o 6ti podlažích, zvažuji vytvoření bytové jednotky v půdním prostoru v Praze v 6.NP. Stačí orientačně +- 200tis Kč. Děkuji za informaci. Pavel

26.09.2015 11:03 - jan petrasek
paní Hložánková, rekonstrukce devítipatrového domu trvá u solidní firmy tak měsíc. Jinak dost dobře nechápu Váš dotaz...když se rekonstruuje výtah....tak prostě po tu dobu nelze výtahem jezdit, to je logické ne? A jaká práva máte na mysli? Že by jako výtahářská firma postavila na své náklady stavební vrátek a nějaký liftboy by vozil nájemníky domu, po dobu rekonstrukce výtahu ? :-)

26.09.2015 10:30 - Lenka hložanková
Dobrý den mám dotaz- rodiče bydlí v 9 patře panelového domu oba nemocní otec- srdcař a matka artroza budou jim na jaře rekonstruovat vytah a bylo jim řečeno že nepojede minimálně 2-3 měsíce. Co můžou dělat přece meůžou nemocní chodit až do 9 patra cca 3 krat denně. Mají nějaké práva?? děkuji

16.09.2015 05:39 - Adam Malaník
Dobrý den,
prosím, jaký je rozdíl mezi výtahovými pásy a mezi lany. A kolik prosím stojí přibližně 1m lana a 1m pásu,
Děkuji za odpověď Adam

23.08.2015 08:35 - jan petrásek
Eda Eda : 
dokud se neopraví :-) Ale ted vážně, specifikujte důvod odstávky výtahu, co máte za výtah...např. na staré Transporty se už shánějí hůře náhradní díly....atd

21.08.2015 03:14 - 8
8.17 Osvětlení

8.17.1 Klec musí mít trvale namontované elektrické osvětlení, které zaručuje na podlaze a u ovládačové kombinace osvětlení minimálně 50 Ix. .

8.17.2 Při použití žárovek musí být nejméně dvě zapojeny paralelně.

8.17.3 Klec musí být trvale osvětlena, pokud je výtah připraven k jízdě.

U výtahu se samočinnými dveřmi může být světlo v kleci vypnuto, jestliže klec stojí se zavřenými dveřmi ve stanici podle 7.8.
7.8 Zavírání samočinných šachetních dveří

Samočinné šachetní dveře se musejí zavřít za normálního provozu po uplynutí časového intervalu, který může být stanoven v závislosti na provozu, i když není žádný požadavek na jízdu.

8.17.4 Musí se použít zdroj pomocného napětí se samočinným nabíjením, který může při výpadku normálního proudu pro osvětlení napájet jednu hodinu jednu žárovku minimálně 1 W. Nouzové osvětlení se musí při výpadku síťového napětí samočinně zapnout.

8.17.5 Použije-li se zdroj pomocného napětí podle 8.17.4 také pro napájení nouzové signalizace podle 14.2.3, musí být jeho příkon přiměřeně dimenzován.
17.08.2015 11:18 - eda eda
Jak dlouho může být nefunkční výtah. Bydlím ve 4. patře a nemám jednu nohu.

15.08.2015 22:54 - jan petrásek
pane Motl
V kabině se musí svíti při příjezdu kabiny do stanice, dále samozřejmě za jízdy. Když výtah stojí, tak se světlo vypne po čase, na který je nastaven, neb každého nového výtahu se dá časová prodleva nastavit v parametrech řízení...ve Vašem případě zřejmě technik nenastavil žádný čas a proto světlo v kabině svítí stále....

08.08.2015 18:49 - Motl
DD, mam dotaz. Podle jake normy musi nove kabiny ve vytahu porad svitit, i kdyz kabina stoji. Kdo to kontroluje, co pripadne hrozi kdyz se svetlo vypne. Dekuji.


17.07.2015 00:30 - 8
Bohužel teď nemám novou EN 81-1,2+A3:2010, ale je to tam nějak podobně

6.1.1 Výtahový stroj, zařízení k němu příslušející a kladky musejí být umístěny ve zvláštním prostoru, jehož stěny, strop, podlaha a dveře a/nebo poklop jsou plnostěnné a smějí být přístupné jen oprávněným osobám (pro údržbu, kontrolu, vyprošťování).

Strojovna a prostor pro kladky nesmějí být používány k jiným účelům než pro výtahy. Nesmějí obsahovat ani cizí potrubí, elektrické vedení, ani jiné díly nepatřící k výtahům.

V těchto prostorech však smějí být umístěna tato zařízení:

výtahové stroje malých nákladních výtahů nebo stroje pohyblivých schodů;
zařízení, která slouží pro větrání nebo vytápění těchto prostor, s vyloučením parních topení a přetlakových teplovodních topení;
požární snímače nebo hasicí přístroje s vysokou pracovní teplotou, vhodné pro hašení elektrických přístrojů, se zvýšenou vybavovací teplotou, které jsou trvale a vhodně chráněny proti neúmyslným nárazům.

14.07.2015 22:55 - Andy
Dobry vecer, dekuji moc 8 za detailni odpoved - preposilam nasemu Vyboru k dalsimu jednani. S pozdravem Andy


13.07.2015 22:43 - 8
05.07.2015 01:09 - Andy
vážený pane,

en čl.81-1+A3:2010 0.3.15 K zajištění správné funkce zařízení ve strojovně se uvažuje jejich vyzařování tepla, předpokládá se udržování teploty ve strojovně mezi + 5 oC a + 40 oC.

en čl.81-2+A3:20100.3.15 Text tohoto článku se nahrazuje takto:
K zajištění správné funkce zařízení v prostoru/prostorách pro strojní zařízení se uvažuje vyzařování tepla zařízením, předpokládá se udržování střední teploty v prostoru/prostorách pro strojní zařízení mezi +5 0C a +40 0C.
-------------------------------------------------------------------------------------------
5.2.3 Větrání šachty

Šachta musí být přiměřeně větrána. Nesmí být využita pro větrání prostorů nesouvisejících s výtahem.

POZNÁMKA: Neexistují-li příslušné předpisy nebo normy, doporučují se v horní části šachty větrací otvory s minimálním průřezem 1 % vodorovného průřezu šachty.
---------------------------------------------------------------------
Dobry den, mame v nasem SVJ nove vytahy (cca 1,5 v provozu). Jak loni tak letos mame problemy s jejich nefunkcnosti behem teplych dnu. Napr. tento tyden 3 z nich stridave nefunguji behem odpoledne, kdy na ne sviti slunce (kabiny jsou prosklene). Staci mit venku kolem 27-28C a v kabine namerime vice nez 50C.
--------------------------------------------------------------------------
Je to věc konstrukce výtahu, kde projektant nevzal v potaz umístění a provedení výtahů
s udržením teploty ve výtahu a jeho částech byl vždycky problém. u starších výtahů pokud byla strojovna výtahu na střeše domu, tak obvykle co bylo venku, tak taková teplota byla ve strojovně. Jenže před pár lety bylo vybavení strojovny vcelku blbům vzdorné, takže to vydrželo.
S rozvojem techniky a elektroniky samozřejmě jsou větší nároky na vše, tedy i na chlazení částí výtahů.
Ve vašem případě, jste asi zapomněl doplnit, že nejen klec, ale i šachta možná i strojovna výtahu je celá prosklenná a možná i přilepená na zdi domu, nebo případně prosklenná šachta z některé strany domu, zejména z té strany do které pere slunko své paprsky. (samotnou klec ze skla by nemělo smysl dělat, kdyby z ní nebyl výhled do zeleně na dvůr nebo výhled na něco...
V případě, že do stěn šachty ze skla, celý den pere slunko tak 60-70 stupňů (mám ze zkušeností) dovedu si představit, ža ta teplota se převalí i do strojovny, šachty a kabiny. V tomto případě Vám uvedenou teplotu (i výšší) docela věřím. Znám případ z Hatí u Znojma, tenkrát ještě v bezcelní zóně, kdy zde bylo provedeno podobné zařízení s prosklennou šachtou. Byl jsem tam v době největšího tepla v tom roce. Než jste vyjel ze stanice 0 do stanice 3, byl jste totálně promočenej vlastním potem a tím i vznikalo velké nebezpečí, zejména pro starší osoby, značné riziko úmrtí, nedej bože, že by se výtah polámal a někdo by tam musel chvíli vydržet do vyproštění.
Více méně je to chyba konstruktéra, který navrhl výtah a neuvědomil si umístění výtahu a jeho konstrukci. Muselo se doprojektovat chladící zařízení do šachty příp. strojovny, které bylo projektováno přímo na míru.
Ovšem v zimě zde nastal opačný problém a to se zimou. Samozřejmě pokud bylo venku -15 až -20, bylo potřeba doprojektovat ohřívání prostorů.
K Vašemu problému bych ještě dodal, že je určitě možné, že taková teplota, kterou uvádíte má vliv na kovové díly výtahů, kontaktů a zařízení a zvyšuje poruchovost výtahů ve vašich domech. Otázka je taky ta, která firma uvedené výtahy stavěla a jestli Vás neodrbala na kvalitě zařízení

13.07.2015 20:39 - 8
pan Marek Jedlinský (Qarta Architektura)
vážený pane, nikdo Vám nezakazuje stavět domy o nižších patrech než 5 bez výtahu.
To, že nutnost postavení výtahu v domě o 5-ti a více podlaží byla povinnost i v předpisech platících v ČSR, ČSSR, za Gottwalda, Zápotockého, Novotného, Svobody, Husáka a nakonec i v ČR za Havla, Klause a Zemana.
Dnes můžete navrhout výtah do objektu jakéhokoliv nebytového nebo bytového domu třeba o dvou nebo tří etáží, rozhoduje požadavek investora, protože to navýší rozpočet za cenu domu, samozřejmě při dodržení všech předpisů vztahujícím se k výtahům (NV 27/2003, NV 176/2008, přísl. ČSN EN 81-1,2 + A3:2010 apod.). Kdo platí ten si může navrhovat a vymejšlet

05.07.2015 01:09 - Andy
Dobry den, mame v nasem SVJ nove vytahy (cca 1,5 v provozu). Jak loni tak letos mame problemy s jejich nefunkcnosti behem teplych dnu. Napr. tento tyden 3 z nich stridave nefunguji behem odpoledne, kdy na ne sviti slunce (kabiny jsou prosklene). Staci mit venku kolem 27-28C a v kabine namerime vice nez 50C.
Nas dotaz je, zda existuje nejaka norma, kolik by melo byt v kabine a take ve vytahove sachte teplota, aby byl vytah provozuschopny (jsem laik, ale bojim se, aby se treba z dlohodobeho hlediska nestalo neco serverovne, kdyz je v takto vysokych teplotach). A je to vubec normalni, kdyz vytahy pri vyssich teplotach i pod 30C takto pravidelne nefunguji nekolikrat denne? Dekuji moc za informace. Andy

03.07.2015 08:33 - elevatorking
Marku, Marku copak to tu píšeš? Tobě nepřijde logické, že NOVĚ POSTAVENÉ domy od určitého počtu pater MUSÍ obsahovat výtah? Další tvůj text o nějakém výtahu do 6 patra a chození jednoho patra pěšky asi nechápu a jsem zvědavej zda tady někoho kdo to chápe najdeš. Nechceš si svůj dotaz nejdříve v klidu promyslet a napsat ještě jednou?

22.06.2015 12:54 - Marek Jedlinský (Qarta Architektura)
Dobrý den,
rád bych se zeptal, zda jste někdo řešil nesmyslnost znění §28 OTP (268/2009) "Výtahy se musí zřizovat u novostaveb bytových domů se vstupy do bytů v úrovni pátého a vyššího nadzemního podlaží nebo podkroví v téže úrovni. ..."? Tedy jinými slovy, že mohu nevrhnout BD o čtyřech NP, zcela bez výtahu a lidé tak budou muset šlapat čtyři patra, ale BD o sedmi NP s výtahem do 6NP (tedy vyjedu výtahem do 6NP a pak po schodech vyjdu jedno patro) nelze? Je z toho nějaká cesta ven? Jedná se o situaci, kdy reakcí na okolní zástavbu dochází ke zvýšení na jedné straně pozemku, zatímco vstup a jádro je potřeba na té nižší straně objektu.
Děkuji. Hezký den

22.06.2015 11:57 - DoDo (servisní pracovník)
Nemusí.

22.06.2015 09:15 - Václav Suchý (SVBJ Třeboň 1015)
K príspěvku Václav Suchý, zapoměl jsem napsat, že výtah byl uveden do provozu v listopadu 2014, tak se ptám znovu zda je nutné na tomto výtahu provádět mimo ostatní prohlídky a zkoušky též14ti denní provozní prohlídku dle nové ČSN 274007

21.06.2015 16:26 - Václav Suchý (SVBJ Třeboň 1015)
Můžete prosim dpovědět zda je nutné provádět mimo další prohlídky a zkoušky výtahu podle nové normy ČSN 274007 z r. 2014 též 14ti denní provozní prohlídku? Mám informaci, že nemusí, tak se chci ujistit.
Předem děkuji za odpověď

21.05.2015 22:06 - Marcela Horáková
Dobrý den, v panelovém domě máme původní 35 let starý výtah. Nedávno se výtah několikrát denně zasekl při příjezdu do patra. Nejdříve šel zprovoznit přes podržení tlačítka stop, pak už ani to nepomohlo. Přišla tedy servisní firma a vyměnili obyčejné tmavě červené neprosvětlovací tlačítko STOP v kabině. Byl tam prý špatný kontakt. Dnes přišla faktura a JEN za toto tlačítko si fakturují 892,-. Chci se zeptat, jestli je toto obvyklá cena za tuto součástku. Zdá se mi to totiž docela dost. Děkuji za info. Horáková

12.05.2015 11:42 - VÝTAHY SERVER
Dovolujeme si vás pozvat na již 4. ročník odborného semináře VÝTAHY 2015, který pořádá Studio Axis s mediální podporou našeho výtahářského serveru. Seminář bude probíhat opět v pražském Centru vzdělávání ve stavebnictví a jeho obsahem budou témata: Novinky v oblasti technických norem a plán technické normalizace na rok 2015-2016, Interpretace k EN 81-20 a 81-50 – CEN/TR 81-12, Poznatky z udělování osvědčení "Autorizovaná servisní firma", Povinnosti majitele ve vztahu k ČSN 27 4002 a návodu k používání podle ČSN EN 13 015 a Problematika přístupnosti výtahů osobami s omezenou schopností pohybu. Více informací v sekci ČLÁNKY NA TÉMA VÝTAHY.

22.04.2015 17:06 - Martin Václavík
Dobrý den, potřeboval bych sehnat komponent DU1A. Nevíte prosím někdo, kam se obrátit? Komponenty mohou být klidně použité, ale funkční včetně elektrického spínače. Prý se při řadě rekonstrukcí výtahů vyhazují. Velmi děkuji za odpověď. M Václavík

16.04.2015 14:41 - VÝTAHY SERVER
PRO: p.Malý
Návod na obsluhu výtahu má být umístěn v jeho kabině. Nálepky Vám jistě dodá Vaše servisní firma.

16.04.2015 12:44 - Petr Malý
DD,
musíme mít jako panelákové družstvo vyvěšeno "něco jako": provozní pokyny/návod k použití/atd. domovního výtahu ? A kde: ve výtahu, na každém patře na futrech výtahu, stačí případně na povinně existující webové stránce ? 
Je někde dáno povinný rozsah/obsah takovéto instrukce ? Kde - prosím o případný odkaz na literaturu/normu.
A poslední: dá se někde toto koupit např. ve formě nálepky, tabulky apod. (obdoba různých piktografických informací) ? 
Děkuji předem

14.04.2015 13:31 - Radek Boháč
Dobrý den, ve firmě měníme výtah a cenovou nabídku jsme dostali i od firmy Thyssen Krupp. Konkurence mě ale upozorňuje na to, že Thyssen v ČR končí. V Thyssenu mi tvrdí, že to je lež. Nevíte někdo prosím zákulisní informace? Děkuji.

13.04.2015 14:01 - VÝTAHY SERVER
Nevíte jak na problémy s Vaším výtahem? Od 1.4. do 30.4. 2015 probíhá na internetové adrese - www.veletrh-vytahy.cz již 14. VIRTUÁLNÍ VÝTAHÁŘSKÝ VELETRH. Těšíme se na Vaši návštěvu.

26.03.2015 13:59 - go-go
Zdarec jacku, nevím kdo ti to nakukal, ale předpokládám že firma, která tyto motory nepoužívá (nebo neumí použít???). Každopádně doporučuju posuzovat nabídky spíše komplexně. Ptej se oslovených firem po referencích, mluv s lidma v domech, kde jejich výtahy jezdí a tak.

25.03.2015 17:32 - Marek
Nevím kdo nabízí práci do zahraničí ale je to podvod.Tá firma je na černý listině ve Švýcarsku a hodně lidi se s ní soudí.Upozorňuji-nenaleťte!!! Tady dávam víz info: MEM Lift montage Sef Mario Ehrhart
On je svajciar a ma jedneho vorarbeitera ten je svajciar tiez ale ma zenu slovenku . ten preistotu nechce poslat vobec ziadnu vyplatu vyhovara sa na trvanie bankoveho prevodu .. cca 3 mesiace.. peniaze som zneho dostal az sudne
Pracoval som tam 1mesiac aj s kolegom .. a este jeden slovak ktory tam bol pol roka a vraj este prachy nevidel (blbec ze tam este bol) riesil som to cez Uniu , firmu som nasiel na inzerate od RAV na stranke job-room.ch . Firma sa zaobera montazov vytahov , na jej stranky som nenadabil , vacsinou prebera zakazky od vacsej znamej firmi AS Aufzuge

23.03.2015 22:14 - jack
Zdravim panove, chystáme se na vymenu vytahu v panelaku. Resim jakym zpusobem vypsat vyberove rizeni. Ted mi vrta hlavou jaky motor požadovat. Byl jsem si skoro jisty, ze budem poptávat bezprevodovy, ale ted mi jedna firma nasadila brouka do hlavy. Tvrdi ze uz "po dvou letech" u těchto motoru odchazi lana, zatím co u prevodoveho je to v pohode. Chci se zeptat zda je to drb nebo je na tom něco pravdy.
Predem diky za odpověď.

14.03.2015 10:53 - Milan Berkovec (SVJ )
Dobrý den,
prosím o radu pro modernizaci výtahu v našem domě.
Máme na výběr nabídku technického řešení s využitím nosných plochých pásů a bezpřevodový synchronní motor - GEN2 NOVA nebo klasický lanový jednorychlostní s plynulou regulací otáček - MOVY OT.
Můžete mi prosím sdělit Vaše zkušenosti a doporučení?
Děkuji
Milan Berkovec - předseda SVJ

23.02.2015 10:59 - Rusnák (servisák)
Pane Bocane, požadavky na oboustranné dorozumívací zařízení jsou řešeny normou ČSN EN 81-28. Nebudu tady popisovat různé souvislosti s nařízením vlády a další normou ČSN EN 81-1/2, ale napíšu jen to pro vás podstatné. Norma má platnost již od 1.1.2005 a tak by ji osobní výtah nově uvedný do provozu po tomto datu měl splňovat. Pokud je to tedy opravdu tak, jak píšete, doporučuji zmíněné firmě poděkovat za upozornění na svůj vlastní nedostatek a nechat ji ZDARMA dorozumívací zařízení doplnit. Jelikož se však při spouštění nového výtahu do provozu plnění všech norem kontroluje, tuším, že vaše informace jsou asi v nějakém ohledu nesprávné.

19.02.2015 15:05 - Bocan
Dobrý den, máme v novostavbě staré čtyři roky, stejně starý výtah. Nedávno přišla firma, která nám ho servisuje (ta samá co ho postavila) s tím, že podle směrnic EU musíme mít ve výtahu nově nainstalované stálé, dorozumívací zařízení, které nám ráda za cca 30 tisíc nainstaluje, jinak nám ho prý prohlásí na provozu neschopný. Zjišťoval jsem si dané normy a poslední norma EU zabývající se touto problematikou je z roku 2004 a má pouze doporučující charakter pro ČR, není tedy závaznou normou v ČR. Je to opravdu tak, že výtah toto zařízení mít nemusí? Přijde mi to totiž jen jako vydírání ze strany firmy, která nám nový výtah dělala. Děkuji za odpověď.

16.02.2015 10:44 - Rodriguez
Pane Havláte, doporučil bych se na věc podívat opravdu zjednodušeně. Předpokládám, že Vaším cílem je v obou případech dům obsadit nájemníky za co nejvyšší nájemné. Kolik (a za kolik) jich získáte do domu, kde budou muset každý den chodit pěšky do x pater? Druhá věc je asi také jednoduchá. Pokud Vám odborná firma písemně sdělí (a vy podpisem rozhodnutí převezmete), že výtah je kvůli něčemu nebezpečný a někomu se v něm něco přihodí - kdo bude soudně stíhán? Zkrátka nepojízdý vůz bez TP se Vám asi podaří asi také prodat. Poud ho ale zprovozníte a TP si doděláte bude zisk asi vyšší.

10.02.2015 15:49 - Martin Havlát
Dobrý den,
můžete mi prosím poradit s problematikou výtahů? Provozujeme ubytovací zařízení o 6 nadzemních podlažích a nebytovou kancelářskou budovu o 4 podlažích. V obou případech při revizi byly shledány závady na výtazích s nutností jejich odstranění. Vzhledem k zastaralosti výtahů je pravděpodobně potřebná spíše modernizace, ale vzhledem k výši nákladů, máme toto v plánu v příštím roce. Uvědomuji si že pokud výtahy budeme nadále provozovat bez odstranění závad tak riskujeme odpovědnost za veškeré škody způsobené jejich provozem. Je proto možné z hlediska lexislativy výtahy odstavit? Případně existuje nějaká zákonná povinnost která nám odstavení zakazuje a nařizuje zachování výtahů v chodu? Děkuji

09.02.2015 14:52 - Josef Hájek (nejsem firma)
Pro: pan Novák:
To jsem nevěděl, že se ten výtah dá i sabotovat. Docela bych tomu i věřil, protože nálada v domě je značně "protivýtahová". Můžete mi v kostce říct, jak je možné ty případné poruchy "přivodit" nebo ještě lépe jak zamezit možnému přivodění poruch?
Děkuji

07.02.2015 03:22 - Jan Novák
Pro pana Hájka:

1) Paušální platba za pravidelné revize ( 1x za 14 dní, 1x za 3 měsíce Odborná prohlídka, 1x za 3 roky Odborná zkouška ) je věc jedna a platby za opravy ( dle smlouvy ) je věc druhá. Nemíchejme hrušky s jablkama. To, že je výtah poruchový, nemusí být vina technika, ale nájemníků. Jako bývalý výtahář bych Vám mohl vyprávět, jak se lidi chovají k výtahu. Stačí jeden člověk v domě...takových " škodilů " co úmyslně poškozovali výtah jsem znal...pak jim dělalo dobře, když ostatní lidi v domě nadávali na firmu, technika a dotyčný se škodolibě usmíval, dívajíce špehýrkou dveří ze svého bytu...

2) Výtah je součást domu....jako je např. střecha domu a tudíž společná věc pro všechny nájemníky v domě a každý je povinen jej platit...ať bydlí v přízemí, či posledním patře.


02.02.2015 11:34 - Josef Hájek
Dobrý den. Mám otázku ohledně nového výtahu.
Koupil jsem byt, který je jako nástavba na panelovém domě. Kvůli novému patru se vybudoval i nový výtah. A teď k otázkám:

1) Výtah je starý necelé dva roky a je nustále porouchaný. Minimálně 2x měsíčně je mimo provoz. Platíme nějaký poplatek pro pravidelné kontroly a v rámci něho nám jezdí ty závady odstrňovat. A já se ptám, je tohle normální, aby se nový výtah tak často kazil? Máme nárok na nějakou "reklamaci"? Je to opravdu dost nepříjemné neustále volat technika...

2) Celý dům se distancoval od používání výtahu a nechal placení provozu jen na nově postaveném patře. Toto snad není ze zákona ani možné? Jak se dá proti takovémuto problému postupovat?

Děkuji za veškeré názory a Vaše odpovědi.

29.01.2015 12:24 - Marek Pomaly (Nejsem firma)
Dobrý den, schéma nemám. My jsme teď řešili vše ohledně našeho výtahu v domě a nakonec jsme to dali k řešení firmě, protože samotní by jsme si s tím neporadili. Řešila to za nás tahle firma http://www.triplexservis.cz/opravy-vytahu.html.

17.01.2015 20:43 - Martin Zikmun (Výtahy Vaněrka s.r.o.)
Zdravím, nemáte prosím někdo schéma rozvaděče VBN 3 (starý výtah). NUTNÉ DĚKUJI