graf

PODÍL VÝTAHY SERVERU NA ČESKÉM TRHU S INFORMACEMI O VÝTAZÍCH 2022


1. ZÁKLADNÍ INFORMACE O PRŮZKUMU
2. VÝSLEDKY PRŮZKUMU 2022
3. KOMPLETNÍ PODKLADY
4. DOPORUČENÍ ČLENŮM VÝTAHY SERVERU 

 

 

1. ZÁKLADNÍ INFORMACE O PRŮZKUMU


• Cílem tohoto průzkumu bylo získat nejpřesnější možný odhad aktuální velikosti českého trhu s informacemi o výtazích a podílu VÝTAHY SERVERU na tomto trhu.


• Z průzkumu společnosti eVisions vyplývá, že vyhledávač Google obslouží drtivou většinu všech zájemců o vyhledávání v ČR. Pro tento průzkum proto byly použity jen data vyhledávače Google a VÝTAHY SERVERU.


• Informace o hledanosti klíčových slov ve vyhledávači Google byly získány profesionálním nástrojem Marketing Miner. Jedná se o průměrné měsíční hledanosti za období 1 rok.


• Z celkové hledanosti byla vyřazena klíčová slova která se netýkají oboru výtahy (např. "výtah z textu" apod.).


• Z celkové hledanost byla také vyřazena klíčová slova které jsou názvem konkrétní firmy nebo produktu (např. "výtahy otis", "výtah geda" apod.). Vycházelo se z předpokladu, že lidé kteří vyhledávají tato slovní spojení hledají pouze konkrétní firmu (nejčastěji jen její telefon či e-mail) nebo konkrétní produkt a nikoliv informace o výtazích.


• Do celkové hledanosti bylo započteno jen část výkonu klíčových slov u kterých nebylo možné posoudit zda zadavatel hledá výtahářské firmy v okolí svého bydliště nebo konkrétní firmu (např. "výtahy ostrava" apod.). Lidé kteří vyhledávají tato slovní spojení hledají nejčastěji opravdu konkrétní firmu o čemž svědčí fakt, že se v seznamech nevyskytují žádné výsledky které by nebyly běžně používaným názvem výtahářské firmy. Pro regulérnost výsledků však do celkové hledanosti bylo započteno alespoň 20%.


• U sledovaných všeobecných klíčových slov "výtah", "výtahy", "výtahu", "vytah" a "vytahy" se vycházelo z předpokladu, že jejich zadavatel, z důvodu vrácení obrovského počtu různých výsledků, svůj dotaz upřesnil dalším slovem (a jsou tedy již obsaženy v hledanosti ostatních klíčových slov) nebo se proklikl na VÝTAHY SERVER. Prokliky na VÝTAHY SERVER byly odečteny a do celkové hledanosti bylo pro regulérnost výsledku započteno alespoň 20% výkonu sledovaných všeobecných klíčových slov.


• Klíčová slova s počtem vyhledávání jen 1-20 za měsíc nebyla evidována.


• Informace o výkonu VÝTAHY SERVERU byly získány ze systému Google Analytic a Google Search Console.


• Zadavatelem průzkumu je VÝTAHY SERVER a proto jsou zdroje informací o výtazích v ČR rozděleny pouze na "VÝTAHY SERVER" a "Ostatní weby".

 

 

 

2. VÝSLEDKY PRŮZKUMU 2022


• V ČR hledá informace o výtazích každý měsíc cca 6.381 lidí


55% (3.494 lidí) je najde na VÝTAHY SERVERU


45% (2.887 lidí) je najde na ostatních webech nebo ukončí hledání


koláč graf 2022

 

 

 

3. KOMPLETNÍ PODKLADY


Tento průzkum je z důvodu naprosté transparentnosti a možnosti si kdykoliv ověřit jeho výsledky zveřejněn včetně všech podkladů (viz níže) a jejich zdrojů (v dolní části každého podkladu).


- Průměrná měsíční hledanost klíčových slov

- Průměrná měsíční hledanost sledovaných všeobecných klíčových slov

- Průměrná měsíční hledanost klíčových slov s nejistým významem

- Vyřazená klíčová slova - mimo obor

- Vyřazená klíčová slova - firmy a produkty

- Výkon VÝTAHY SERVERU

- Výsledky a závěry

 

 

 

4. DOPORUČENÍ ČLENŮM VÝTAHY SERVERU


V současné době je prezentace firmy, služby nebo produktu na internetu tím nejdůležitějším marketingovým nástrojem. Pokud vaši potencionální zákazníci něco hledají, postupují stejným způsobem jako vy - použijí internet, v drtivé většině vyhledávač Google. Nenechte se ukolébat představou, že pokud si zadáte reklamu na tomto vyhledávači, tak tyto své potencionální zákazníky oslovíte. Jistě, jedná se o vhodný doplněk a jako ideální se se vám může jevit i platba jen za uskutečněný proklik. Je ale nutné si uvědomit, že vaším cílem není ušetřit, ale efektivně a za co nejméně peněz oslovit vaše potencionální zákazníky. Naprostá většina lidí na odkazy doporučené Googlem nekliká, protože si je plně vědoma, že se jedná jen o reklamu a nikoliv odpověď na jejich dotaz. Vaši potencionální zákazníci tak většinou kolem vašeho placeného odkazu vlastně jen "proplují" a odejdou na web, který jim skutečně poskytne požadované odpovědi. Ostatně, zkuste si vzpomenout jak často si vy sami v horní části Google kliknete na jeden ze tří výsledků označených slovem "Reklama" když na internetu hledáte informace o produktu nebo službě o kterou máte zájem? A proč by se vaši potencionální zákazníci měli chovat jinak než vy?


Tento průzkum vám přináší jednoduché řešení otázky "Kde skutečně oslovím nejvíce zájemců o výtahy?". Investujte pravidelně do dobré viditelnosti vaší firmy a internetové reklamy na VÝTAHY SERVERU minimálně 55% svého rozpočtu na internetový marketing. Naše možnosti a ceny jsou trvale umístěny v sekci - REKLAMA NA VÝTAHY SERVERU.


Investujte tam kde vás lidé skutečně hledají!

 

 

 

Autor: VÝTAHY SERVER | 18.7.2022